10 tips om Blue Monday door te komen in anderhalf uur

Met bij elke tip mijn eigen invulling ervan.

  1. Kook iets verrukkelijks voor jezelf dat tegelijkertijd gezond is.
    Hoeft niet ingewikkeld te zijn. Zo maakte ik van de week mango lassie: bevroren mangostukjes, yoghurt en lekker veel kardemon in de blender (5 minuten).
  2. Doe aan het begin van de dag een rotklus waar je al weken tegenaan zit te hikken en geniet daarna intens van het gevoel dat het niet meer hoeft.
    Goed, dan duik ik vandaag de papierwinkel in om eindelijk dat lerarenkeurmerk aan te vragen. (30 minuten)
  3. Kijk even rustig naar bijgaande foto.
    Het is mijn neefje die op wereldreis gaat. (1 minuut).
  4. Trek iets moois aan dat niemand ziet, gewoon voor jezelf.
    Je gouden kerstsokken (die doe ik), je mooiste lingerie, een sieraad dat je van iemand kreeg. (1 minuut)
  5. Schuif, voordat je aan al je dagelijkse mails begint, die allemaal terzijde en bedenk wie je een compliment wil geven of een hart onder de riem wilt steken. Doe dat eerst. Kan ook met een ouderwetse kaart.
    Ikzelf ga even langs bij mijn moeder die uit haar bed gevallen is. (20 minuten)
  6. Zoek je ergste guilty pleasure danslied op, zet het het hard en dans.
    Doe ik Dancing Queen van Abba (5 minuten).
  7. Pak je laatste lievelingsgedicht erbij en herlees het.
    Ik lees Jij zit in mijn hoofd van Yentl en De Boer uit het boek Leven in het lied van Mylou Frencken en zet de muziek erbij op. (2 minuten)
  8. Grijp een willekeurige baby en knuffel hem
    Opdat je lekker veel oxytocine aanmaakt, het knuffelhormoon waar je blij van wordt. (2 minuten)
  9. Ga vanavond offline en lees dan een boek dat je al heel lang wilt lezen.
    Ikzelf doe, bij wijze van detox, al een week na acht uur ’s avonds mijn telefoon en computer uit. Al twee boeken uitgelezen! (30 minuten)
  10. Luister naar iemand anders dan jezelf.
    Dus kom maar door met jullie tips voor mij!

Reacties (1)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*